۱۸ بازديد

افزايش طول عمر تلويزيون

رعايت برخي نكات مي‌تواند به افزايش طول عمر تلويزيون منجر شود كه در اين قسمت ما به برخي از اين نكات اشاره مي‌كنيم:

۱- محل قرارگيري تلويزيون اهميت زيادي دارد و نقشي تعيين‌كننده در افزايش يا كاهش عمر مفيد اين دستگاه دارد. اين محل بايد دور از سرما يا گرما باشد.

همچنين از قرار دادن تلويزيون در محلي كه ممكن است رفت و آمد در آن نقطه زياد باشد پرهيز كنيد، زيرا شرايط آب وهوايي مختلف باعث از بين رفتن سيستم‌هاي داخلي تلويزيون مي‌شود.

۲- از آنجايي كه اين روزها بيشتر تلويزيون‌ها باريك يا حتي فوق باريك هستند بايد مراقب ضربه خوردن‌هاي آن باشيد. هر ضربه محكمي كه به تصوير تلويزيون برخورد كند باعث از بين رفتن يك پيكسل يا سوختن يك لامپ آن مي‌شود. از اين تلويزيون‌ها بايد با دقت نگهداري كرد.

۳- بيشتر آسيب‌هاي وارده هنگام تميز يا گردگيري به تلويزيون وارد مي‌شوند. به همين دليل بايد هنگام تميز كردن تلويزيون نكاتي را رعايت كنيم. براي پاك كردن صفحه نمايش از دستمال‌هاي مخصوص كه معمولا درون جعبه تلويزيون هستند استفاده كنيد.

دقت داشته باشيد كه هيچ آب يا ماده شوينده اي را نبايد به صفحه نمايش بزنيد. همچنين براي تميز كردن تلويزيون نبايد از دستمال‌هاي زبر كه به صفحه نمايش آسيب مي‌رسانند استفاده شود.

۴- از كنترل تلويزيون به دقت محافظت كنيد، زيرا اين روزها بسياري از كارهاي اين جعبه جادو با استفاده از كنترل انجام مي‌شود. محل‌هاي قرار دادن كنترل كه كنار صندلي‌ها وصل مي‌شوند خريداري كنيد تا هر كنترل جاي مخصوصي داشته باشد. همچنين اجازه ندهيد تا فرزندان كوچك دست به آن بزنند؛ چرا كه كار كردن بي جهت با دكمه‌ها باعث خراب شدن آن مي‌شود.

۵- قابي را كه دور صفحه نمايش وجود دارد هميشه با استفاده از دستمال‌هاي ميكروفايبر به همراه چند قطره آب تميز كنيد. شما همچنين مي‌توانيد از هواي فشرده يا سشوار براي خارج كردن گرد و خاك از ميان درزها استفاده كنيد.

۶- گاه مي‌توان با دستكاري در روشنايي تصوير تلويزيون‌هاي LED و LCD عمر تلويزيون‌ها را تغيير داد. حقيقت اين است كه هرچه روشنايي تصوير را بيشتر كنيد، عمر تلويزيون كمتر شده و قبض برق شما پربارتر خواهد شد و برعكس….

البته در تلويزيون‌هاي پلاسما علاوه بر روشنايي تصوير، كنتراست نيز در عمر مفيد تلويزيون‌ها موثر است؛ يعني هر چه روشنايي تصوير و كنتراست در پلاسما كمتر شود باعث، افزايش طول عمر تلويزيون خواهد شد.

۷- به توصيه‌هاي غير‌كارشناسانه براي افزايش روشنايي تصوير و… توجه نكنيد. چراكه برخي ادعا مي‌كنند با تعويض برخي قطعات يا تقويت آنها مي‌توان باعث افزايش طول عمر تلويزيون شد، اما حقيقت اين است كه اين راهكار تنها در مورد برخي تلويزيون‌ها قابل‌اجرا است.

به عنوان مثال، در تلويزيون‌هاي LCD مي‌توان با تعويض لامپ‌هاي CCFL جان تازه‌اي به روشنايي تصوير بخشيد، اما اين كار را به شما توصيه نمي‌كنيم.

چراكه هزينه اين كار كم نيست. علاوه بر اين، پس از طي شدن عمر مفيد تلويزيون، مسلما دستگاه شما قديمي شده و ممكن است ساير قطعات آن نيز از كار بيفتند؛ بنابراين بهتر است براي خريد تلويزيون جديد اقدام كنيد.

۸- از روشن گذاشتن مداوم تلويزيون خودداري كنيد، زيرا روشن ماندن تلويزيون منجر به كاهش روشنايي تصوير و كاهش عمر آن مي‌شود.

اگر مجبور هستيد تلويزيون خود را روشن بگذاريد و به هر دليلي نمي‌خواهيد آن را خاموش كنيد، بهتر است يك صفحه مشكي را در آن نمايش دهيد؛ زيرا نمايش يك تصوير ثابت روي تلويزيون، امكان هك شدن تصوير روي صفحه را زياد مي‌كند.

اين اتفاق بيشتر براي پلاسما‌ها مي‌افتد، ولي هيچ بعيد نيست كه براي تلويزيون‌هاي LCD و LED هم پيش بيايد.

۹- اگر تلويزيون شما سه بعدي است و داراي عينك‌هاي مخصوص نمايش تصاوير سه بعدي است حواستان به اين عينك‌ها باشد. اگر چه مي‌توانيد در صورت آسيب ديدن عينك يك نمونه ديگر خريداري كنيد، اما خريد اين عينك‌ها موجب صرف هزينه مجدد براي شما مي‌شود.

۱۰- حتما تلويزيون خود را از يك شركت معتبر با خدمات پس از فروش شناخته شده و نام آشنا خريداري كنيد. ‌خريد تلويزيون از فروشندگاني كه نماينده نيستند و همچنين خريد از شهرهاي مرزي ممكن است شما را دچار دردسرهاي زيادي كند،

زيرا اكثرا تلويزيون‌هايي كه به اين شيوه و از اين طرق خريداري مي‌شوند با وسايل نقليه غير‌استاندارد جابه‌جا شده و به همين دليل ممكن است دچار ايراداتي شوند. 

نمايندگي تعميرات ايكس ويژن 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.